follow | dash
BestF vs BoyF



 Bismillah

Bestfriend or boyfriend? Bila baca ni teros aku ingt habeeb. Yelah, dia bestfriend aku sejak dulu. Dia yg selalu ada untuk aku bila aku jatuh, dia yg hulur tgn. Mana mungkin aku akan tinggalkan dia mcmtu je. Tp kalau boyfriend buat prangai lahan mcm dlm gambar tu? Hmmm. Yes, dia yg aku sayang. Kalau dia ada xkan aku still nak pilih habeeb? Mana mungkin aku nk tinggalkan dia demi habeeb jugak? So situasinya sekarang aku tersepit. Benda sebenarnya senang je. Bila kau ada dua2 org istimewa ni, tak perlu pilih salah satu. Dua2 penting. Sorg ibarat bahu kanan sorg lagi bahu kiri. Dua2 kau perlukan. So nak buat mcmmna? Know your limit la. The way kau interact dgn diorg. Jgn sama. Atau erti kata lain, jgn samakan diorg. As for me, manja aku dgn habeeb mcm adik dgn abg n mcm kawan. Aku maki dia, aku kutuk dia, ckp kasar, kau aku n so on tapi takkan nak buat bnda yg sama dekat boyfriend? Kena lain. Manja aku sayang aku prangai mengada2 aku, boyfriend aku je yg tau. Org lain xkan face 'aku yg versi ni'. Tp mcmmna nak handle kalau boyfriend kau mmg kaki jeles ni? Alah, jujur je lah dgn apa yg kau buat. Kalau kau keluar dgn bestfriend kau, let him know and why not ajak dia lepak sekali. So that diorg boleh kenal. Manatau boleh ngam. Nnti kau pulak yg diorg tinggalkan haaa. Then kalau kau boleh ada bestfriend yg rapat mcmni, jgn kau pulak yg buat prangai kalau boyfriend kau pon ada bestfriend. Give n take la kan. Dia paham kau, so kau pon kena paham dia. It is simple actually, don't complicate it. Tp ni semua kalau boyfriend la, kalau tunang or husband. Situasinya lain. Kau mmg kena utamakan tunang n husband kau. Sbb diorg yg akan jaga kau sampai ke tua. Yes, kau still boleh ada bestfriend tp know your limit. Mungkin dah boleh avoid dari keluar berdua. Boleh avoid dari keep texting n whatsapp n if dah kawin. Don't text at all. Bila ada masalah time tunang, yes you're allow untuk story kat bestfriend kau n minx pendapat #notrecommended tp if dah kawin, jgn lansung. Kalau kau ada masalah besar mna pon. Bukan bestfriend lelaki yg kau cari. Kau boleh cari bestfriend perempuan tp in my opinion, kalau dah masalah rumah tangga sebolehnya elakkan dari cerita ke org luar. Nnti takot jatuh kes mengaibkan suami sendri pulak. So this is all my own opinion lah. Aku just bgi pendapat aku. Kadang2 apa yg aku ckp pon xsama mcm apa yg mungkin bakal aku face in reality. So, just follow the flow. 


0 Comments:

Post a Comment



<< home ♥

Older Post | Newer Post
paradise


ABOUT ME ENTRY SHOUTBOX
She's the type of girl that can be so hurt but still can give the brightest smiles