follow | dash
Bantuan dari seorang stranger

Bismillah

Semalam aku otw balik rumah dari tempat keje aku. Hujan lebat selebat lebatnya. Dengan hujan dengan angin kuat gilaaaa. hmm. Lencun doh kain tp kain jelah sbb baju n tudung aku dpt kaver ngn payung, kalau kena pon tempias sikit2 je. Then masa aku tgh jalan tu, aku nampak sorg minah ni tgh bawak luggage besar n anak dia or anak sedara or adik dia ke ntah la tgh jalan kaver kepala dgn sweater. Budak tu kecikkk gila, aku syak umo 3 taun camtu je. Atas dasar kesian and simpati aku cakap la kat minah tu
      "Awak, nak saya payungkan budak tu tak, jalan sekali, kesian tu", tp minah tu reply
      "Takpe, taknak..." dia sikit pon tak pandang muka aku or senyum but she is using the power of hand.
Cik kak, niat saya ni baik, kesian kan budak tu. Kita dah hulur bantuan tp ditolak. Sokay lah kann. Aku jalan jelah follow dari blakang. Serious talk, no joke, kesian gila budak tu. Aisyhhhh.... Tapi aku xbole nak salahkan minah tu jugak 100 percent, maybe dia takut nak menerima bantuan dari strangers kan. Yelah..nak nak pulak hidup dekat kota metropolitan sekarang niii, bukan semua org bole percaya. Maybe kalo aku duduk kat tempat minah tu, aku akan decide benda yang sama. hmmm..

0 Comments:

Post a Comment



<< home ♥

Older Post | Newer Post
paradise


ABOUT ME ENTRY SHOUTBOX
She's the type of girl that can be so hurt but still can give the brightest smiles