follow | dash
Our distance

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

Masa depan. Setiap orang ada masa depan, tapi sapa yang bole tahu, masa depan kita tu apa. kan bagus kalo ada mesin masa. tapi aq tak nak guna mesin masa tu untuk tengok masa depan, biarkan masa depan tu jadi surprise. aq nk guna mesin masa tu pergi kebelakang bole?? aq nk betulkan perkara2 yang tak sepatutnya aq buat. perkara2 yang aq dah teralpa. bercakap tentang menyesal, yea memang aq menyesal, tapi dah xde guna dah pown. padan lah muka aq kan. apa yang perlu aq buat sekarang teroskan hidup. hmmm, tapi aq percaya setiap yang terjadi ada hikmahnya. setiap yang berlaku ada sebabnya. kan?? cuma sekarang aq kena teroskan hidup. teruskan hidup.. wada kuat kan?? wada kuat...yea wada kuat. Ya Allah tolonglah hambamu ini..
hmmm..kawan2 aq tawu apa yang aq lalui setiap malam, i'm in misery dude, misery.. betapa susahnya aq nk lupakan dia, tgn ni gatal je mcm nk contact dy, tp aq tawu, wat malu aq je sbb takkan berbalas pown. so aq tahan. tapi aq tawu benda ni takkan lama. sekejap je, rumah aq, family aq, tu je ubatnya, lepas ni aq confem bole lalui hidup2 aq mcm biasa. yea aq yakin tu.
eyh, aq tgh bercakap pasal masa depan sepatotnya, jauh tersasar. aq nk cakap kat sini, aq sgt2 percayakan jodoh Allah S.W.T.. dan aq percaya dia mmg jodoh aq, ntah lah, instinct aq kuat ckp bnda tu, dari first2 dulu lagi, aq kurang percaya sgt pasal cinta tawu, tp aq sgt2 percayakan jodoh, dan aq yakin sgt dy tu jodoh aq, Wallahualam, tuhan je yang tawu betul ke tak dia tu pemilik tulang rusuk kiri aq, tapi aq berdoa sgt ya. Amin ya rabbal alamin..tapi seandainya dia bukan jodoh aq, aq redha.
setiap kali aq bersujud, aq sembahyang, sebelum aq tido, tak pernah sekali pown aq trlupa untuk mendoakan hal ini, begitu juga tak pernah sekali pown aq terlupa untuk mendoakan kesejahteraan hidup dia.
aq cuba jadi kuat untuk diri aq sendri. setiap kali aq ingt dia, aq rindu dia, aq pejam mata, aq pegang dad, aq bca Al-Fatihah, aq berzikir, supaya, Allah S.W.T perasaan aq waktu tu, sebab aq taknak dgn perasaan aq tu aq lalai. aq kuatkan diri, kuat, aq yakin aq boleh buat. aq percaya jarak antara aq dan dia dipelihara.

” Ya Allah Aku rindukannya karenaMu Ya Allah , Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..
✿~ Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
✿~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
✿~ Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
✿~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam  hingga ke akar umbi..
✿~ Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

Terima kasih ya Allah karena memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih karena memberikan JARAK itu kepada aku dan dia..”

Insyaallah, kalo ada jodoh, takkan kemana, kan?? AZ

0 Comments:

Post a Comment



<< home ♥

Older Post | Newer Post
paradise


ABOUT ME ENTRY SHOUTBOX
She's the type of girl that can be so hurt but still can give the brightest smiles