follow | dash
Dear my future husband =)

Assalamualaikum

Hi bakal suami di sana, sihat tak?? buat apa je tu? saya tgh pening ni, hafal slide, tiba2 tringat kat awak, hehe. awak sihat kan?? awak kena sihat2 selalu, bila awak sihat, saya pown hepi. hehhh, rindunya nk tgk awak. bila kita bole jumpa yea?? macam2 saya nk crita kat awak tau. pasal saya, pasal life saya, pasal kita, hehe. Awakkk =( sebenarnya saya rasa bersalah sgt2 dekat awak, sbb tu saya buat post ni. insyallah satu hari nanti awak baca jugak post entri ni. post ni yang paling special taw untuk awak. saya buat khas. sweet tak saya?? huhuhuhu. saya tak kenal lagi pown awak tapi saya dah buat something yang sweet ntok awak. saya nak letakkan semua effort saya pada awak sorang je. so awak kena hargai taw. awakkk saya nak minta maaf, sebelum saya kenal awak, saya dah bagi perasaan saya dekat orang lain, bukan sorg tp lebih. Saya minta maaf sgt2 tapi awak jangan risau, saya akan cuba untuk sayang awak sorg je. insyaallah. awak fokus taw saya nak cerita ni

First cinta monyet saya:
Nama first cinta monyet saya Rizal Shafry. sedap kan nama dy awak??? sedap sgt, saya suka nama dy, saya kawan dengan dy tak lama. time tu form 2 rasanya, memaen je kapel pown, teringin bila tgk kawan2 yang laen kapel, tapi tak lama, sebulan pown tak sampai, perasaan syg tu pown tak sempat nak berputik. tapi saya tak keluar taw dating2 dengan dy ni, betul taw. awak kena percaya saya.

Second cinta monyet saya:
Second cinta monyet saya nama dy Nor Aliff, saya kenal dgn budak ni, dua hari lepas saya putus dgn first kapel, hehehe, awak jgn nk ckp saya playgirl pulak, bukan okey, dah budak tu mintak kapel, sya terima jelah, gatal lagi time 2, sori taw awak sebab jadi gatal time tu. budak ni saya syg sikit lah, tapi budak ni jahat, dy curi2 kiss pipi saya. saya tak suka. sori taw awak, pipi saya dah tak suci untuk awak. saya minta maaf sgt2 kat awak. minta maaf yea. time tu saya tak fikirkan awak.

Third cinta monyet saya :
Third cinta monyet saya nama dy Mohd Fitri, tapi org panggil heri, ntah apa kna mngena pown saya tak tawu lah. Saya kawan lama dgn budak ni, 2 tahun, lama kan?? lama dan banyk kenangan kami tapi lama mana pown, perasaan saya dekat heri tak lebih dari seorang kawan. bnyak kali dy menangis sbb saya, saya taw, tapi time tu saya hati kering. saya tak kesah pown pasal perasaan orang lain. jahatkan saya?? tapi awak jangan lah risau, dekat awak saya takkan pown buat macam ni, saya sentiasa akan sayangkan awak. Walau mcmtu, saya tak pernah berniat nak tinggalkan dia. Sebab saya tau, perasaan ditinggalkan tusakit  sangat. Lepas habis spm, saya keja dekat mcd. Saya dah kurang nk msg dia n dalam diam dia ada org lain. Gf dia pulak msg saya n merayu suruh saya tinggalkan dia. Sakit jugak sebenarnya. Sebab saya bz je dia buat mcmtu. Tp sapa saya nk suruh dia stay. So rela hati saya lepaskan dia. Mcmtu jelah cerita kami.

Forth cinta monyetl saya:
Yang keempat ni namanya Azlan. ni pown kejap je saya kawan dgn dy, suka2, tapi time saya kawan dgn dy ni, saya mcm org bodoh yang kena pukau, saya bagi je duit saya dekat dy, berapa dy minta, saya bagi. and then bila saya mcm dah sedar, teros saya tinggalkan dy. awak jangan buat saya mcm ni taw, janji taw jangan pergunakan saya. saya akan sedih kalau awak pergunakan saya.

Fifth cinta monyet saya:
Yang kelima ni, namanya Izzat Syamil. time ni saya dah masok UITM. part 1 time tu. Zaman uni pon kategori cinta monyet eh? haha sbb sy tak serious kott. Okey, dengan dy ni pown sekejap, tak sefahaman. tapi sekarang time saya tulis entry ni, kami satu kelas taw, satu kelas n satu geng. Hahhaa tp no hard feeling. Masing2 tak penah ungkit dah. Jadi member lagi best dari jadi couple. dy oke, saya pown oke, dan kami oke dgn keadaan sekarang ni. so awak tak perlu risau, saya dgn dia kawan je. In addition, masa sy update entry post ni bertarikh 6 may 2015, izzat ni one of my best buddy. Terkejut kan, hahahaha. Kami setuju jadi kawan and bila sembang pon guna words "Hang-aku" hahahahah.

First love saya:
Awakkkkk ='( saya nak minta maaf sgt2, saya dah bagi cinta saya dekat org lain dulu sebelom awak. sepatotnya cinta tu milik awak. saya minta maaf sgt2 awak, awak nak suruh saya buat apa pown awak cakap lah, saya buat, asalkan awak maafkan saya yea syg?? maafkan saya yea. Ni lelaki pertama yg sy serahkan hati sy sepenuh jiwa dan raga. Even lepas break up tu pon, bnyk sy post entry ntok ceritakan betapa kecewanya sy. Tp tu semua cerita lepas. Tipu lah kalo sy ckp sy tak syg, syg tu tetap ada, cuma taklah sehebat dulu. Mungkin hnya perasaan syg dari sahabat kepada seorg sahabat. Sy minta maaf lagi sekali. Nama first love saya, Azree bin Zainal, ayie. ayie ni special taw. dy lain drpd yang lain. sbb tulah saya jatoh dekat dy. saya pown berharap awak lain drpd yang lain sbb saya suka benda2 yang unik dan rare, tpi ni bukan bermaksud saya nk samakan awak dgn dy taw, tak sama sekali. awak tu awak. ayie tu ayie. Awak mcmmna sekalipon, sy tetap terima awak seadanya. mula2 saya yakin sangat ayie nilah jodoh saya, tapi, kisah kami tak panjang pown lapan bulan je, tapi lapan bulan tu cukup untuk buat saya syg sgt2 dekat dy. Lpan bulan yang sgt bermakna, banyak memori manis saya dgn ayie. Kami putus sbb dia kata sy buat dia hilang kepercayaan. Sy hancurkan kepercayaan yg dia bg. Hanya sbb sy keluar pegi berbuka puasa dgn kawan2 yg berpewatakan mcm minah rempit, sy hancurkan kepercayaan dia? haha lawakkan. Hakikatnya dia yg dah ada org lain. Lepas dah bertahun dia jelaskan kat sy dan minta maaf. Dia kata dia taktau mcmmna nak tinggalkan saya atas alasan saya terlampau baik. Dia tak sampai hati nak tinggalkan. Then dia create benda tu. Its okay, im used to it. Tak kesah dah pon. Losing people is one of my routine. haha. Tp sy sayang dia seikhlas hati sy. Even time saya tulis entry ni, saya still syg dekat dy. maafkan saya yea awak, saya akan cuba untuk hidup tanpa dy, cuba untuk lupakan dy. saya cuba! Ni semua untuk awak. saya akan letak semua effort saya ni untuk awak. saya berkorban ni untuk awak taw, awak kena hargai tu. Tp jgn risau, sekarang ni sy tgh update blog, and sy dah totally moved on. hehe. Saya selalu alpa, so saya perlukan awak untuk betolkan saya. boleh? saya nak minta maaf lagi ni, saya bnyk habiskan air mata saya untuk ayie. minta maaf yea awak, sepatotnya air mata saya ni untuk awak, tapi awak jangan risau, waktu saya tulis entry ni, saya dah berazam dah saya tak nak menangis pasal ayie. saya ada beli satu jaket varsity ni taw, first time saya nampak jaket tu, saya terbayangkan ayie, sbb tu lah saya beli dan kasi kat ayie, tak tawu lah macam mana nak cakap hepinya saya tgk ayie pakai jaket tu. tapi entahlah, entah macam mana jaket tu jatoh balik ke tangan saya, mula2 saya berazam nak pulangkan balik jaket tu kat ayie, tapi waktu saya tulis entry ni, saya dah taknak bagi balik kat dy, saya nak tunggu awak, saya nak bg kat awak. awak je yang layak pakai jaket tu, selayaknya awak dapat cinta saya, kan?? Tp ni sy nak update ni, sy bagi balik jaket tu kat ayie, haha, sbb barang dia sy taknak lah simpan. Ada bau dia kot, werkk. hahahaha. Semua barang2 ayie, saya dah simpan elok2, nanti bila awak dah jumpa saya, awak dah baca entry ni, kita buang sama2 ye semua barang2 tu? And lagi skali sy nak update, sy dah buang dah semua barang2 tu hujung sem part 5 diploma sy menandakan sy dah betol2 nak move on. Alhamdulillah sy berjaya. Yeay for me. Nak kiss, as upah, tehehhehehhe. sekarang jugak saya tgh dalam proses membina balik diri saya, sebab saya dah lost lah, saya tgh cuba berubah ke arah yang lebih baik. pasal hal ni, saya nak awak jumpa ayie ni dan berterima kasih dekat dy sebab mengajar bakal isteri awak ni erti kehidupan. dy hadir dalam diri saya dan bnyk mengajar saya. =) awak. awak kena tawu jugak taw, sekrang saya tgh dlm proses untuk melupakan ayie, kami dah jadi 'kawan biasa' je, saya mengaku, susah jugaklah, tapi akan cuba! awak kena doakan saya dari jauh taw semoga saya boleh lupakan first love saya, insyaallah. =) And alhamdulillah, on the date of 6 May 2015, sy dah totally moved on. hehe.

My second love:
His name is Muzhaffar Shahari. My name is Aswada Saari. Kebetulan ke apa ni, nama ayah nak nak sama je. haha. Tp nama sama tak semestinya jodoh bersama. Dia org kedua yg sy serahkan hati sy. Sy minta maaf sbb keep serahkan hati sy kepada yg tak sepatotnya. Kewujudan dia dalam life sy tak pnah dirancang. Mmg setiap yg terjadi takde dlm perancangan, barulah namanya life kan. Sy kenal dgn dia as kawan pada mulanya, kau aku, bodoh, bongok words yg dah biasa keluar dari mulut. Tp ntah knp sy tetap jatuh dlm perangkap. Mungkin seawal perkenalan sy nampak dialah yg paling baik, paling jujur, paling ikhlas. tp hakikatnya, he's the worst. Dari kenalan di kelab kebudayaan, kami menjadi kenalan dlm satu trip the berkawan di twitter. Dia seorg yg sgt pendiam. Sy break up dgn dia pon, dia tinggalkan sy mcm tu je. Alasannya dia ajak sy solat istikharah ntok check balik jodoh dan msa depan masing2. Tp dia tak tau yg sy tau dlm diam dia dah ada pengganti sy. Roommate dia yg ceritakan semuanya. Even sy dah stalk. Sy merayu dia jgn tinggalkan sy. Sy merayu tp tetap dia pergi. I cried a lot. Time tu dekat Seremban. Sapa2 pon xde. Nak menangis dlm bilik takut housemate pelik, lgipon time tu baru kenal, it's kinda weird so I cried alone dalam kereta dekat luar rumah since 11pm till almost dawned. Cry n cry n cry. He is now happy with that girl. The same girl that he choose over me. I will always pray for them. ☺️

My third love:
Khairul akmal ataupon Kinos. Saya minta maaf sbb keep giving my heart to those who are not worth to keep it. Saya minta maaf sgt. Kinos. Kes yg sama mcm Muz. Dari kawan kau aku teros berubah panggilan. Tp who knows rupanya dia couple dgn saya sbb nk show off dekat kawan2 dia like "aku dpt wada". Seriously. I don't understand till now I don't understand him. Saya xhebat. Saya taklah cantik sgt apatah lgi kaya dan pandai. Im just ordinary girl. Apa yg nak dishow off kan pon sy tak tau lah. Awal relationship kami, everything is sweet. Well actually saya taknak pon dia at the first place, but you know my weakness, it's hard for me to say no. I just say yes eventhough time tu saya syok kat org lain. Seriously. Then at the end of our relationship, dia dah bnyk mengelak. Bnyk alasan. Rupanya dia pon ada org lain. Bestfriend dia yg bgitau. Mmg semua yg curang dgn saya, bff diorg ke yg kna bgitau semuanya? Am I that pathetic? I asked him but he kept lying. Lie lie and lie. So I make up my mind to walk away. Org dah taknak takkan kita nak terhegeh2 kan? I cried, yes I do. A few days after we broke up. Dia dtg tempat kerja saya dgn that girl. They're holding hands. I saw them because they walked right in front of my eyes and I knew, they saw me too. Apalah yg cuba kinos tunjukkan? That he win? I don't know. Such a douche. Saya nak kerja time tu, baru nak masok kerja tp disebabkn tu saya menangis sampai bengkak mata sbb sakit hati sgt. But then i choose to be strong. I wash my face n berdiri dekat kaunter n greet customer happily. That is one of my pull factor to keep standing n heads up, smiling till now. N the moment i updating this, after one year, kinos is still happy with that girl. It keeps me wondering, why  they can be happy with the person that they cheat? Why? I'm not good enough to everyone. That's why they keep cheating on me.

Okelahhh, cukup lah smpai tu je awak, nanti kalo kita jumpa, saya cerita lagi panjang kat awak. mungkin awak tgh baca entry saya sekarang, mungkin awak ada je kat sekeliling saya sekarang, mungkin awak kawan2 saya yang sekarang, mungkin awak slah seorang exes saya, mungkin. kemungkinan tu takde sape pown bole jangka kan? saya dah start menyayangai awak ni taw. awak kena tawu tu. saya doakan awak dari jaoh, awak pown buat benda yang sama yea?? =) Lastly saya nak minta maaf kat awak lagi sekali sebab saya biarkan diri saya didatangi lelaki-lelaki lain yang sepatotnya diri saya ni jadi hak milik awak seorang je. maafkan saya. insyaallah lepas ni takkan ada lelaki lain dalam hidup saya. saya tunggu sampai suatu hari nanti awak datang approach saya. dan waktu tu saya akan jadi hak milik awak sorang je, saya akan syg awak sorg je. insyaallah, suatu masa nanti kita jumpa jugak, waktu tu saya dah prepare diri untuk jadi isteri yang terbaik untuk awak <3

Assalamualaikum

0 Comments:

Post a Comment



<< home ♥

Older Post | Newer Post
paradise


ABOUT ME ENTRY SHOUTBOX
She's the type of girl that can be so hurt but still can give the brightest smiles