follow | dash
Kisah aku, dulu dan kawan

Bismillahhirrahmanirrahim

Aku yang dulu
Seorang pendengar yang baik
Bole nak sumbangkan nasihat bila diperlukan
Bole meringankan beban orang lain
Tapi itu dulu...

Aku yang sekarang
Seorang pendengar yang pasif
Tak tau nak bagi nasihat apa *speechless
Tak membantu orang tu lansung
Itulah sekarang...

Aku rasa sedih
Bila kau ceritakan masalah kau
Tapi aku hanya mampu mendengar

Aku rasa sedih
Bila kau menangis depan aku
Tapi aku tak mampu buat apa-apa

Aku rasa sedih
Bila kau down sangat
Tapi aku hanya mampu melihat

Persoalannya
Kenapa aku tak macam dulu?

Aku yang dulu
Memberi nasihat tanpa melalui pengalaman
Mendengar tanpa merasa keperitan kau kawan
Memberi kekuatan tapi hanya untuk seketika

Aku yang sekarang
Tak memberi nasihat sebab aku nak kau sendiri rasa 'path of life' itu
Mendengar tapi tak berkata kata sebab aku takut, aku mengeluarkan kata kata yang tak membantu lansung
Tak memberi kekuatan tapi aku nak kau sendiri bangun dari kesedihan kau

Dengarlah kawan
Aku sayang kau
Even aku tak macam aku yang dulu
Tapi aku sentiasa sokong kau
Aku nak yang terbaik untk diri kau
And aku sentiasa doakan kau

Hidup baik-baik ye kawan ='D

2 Comments:

Blogger ben said...

pp in da house

 
Blogger achubada kaugie said...

hehex, ni bukan ntok kau, ni ntok kawan aq wun =)

 

Post a Comment



<< home ♥

Older Post | Newer Post
paradise


ABOUT ME ENTRY SHOUTBOX
She's the type of girl that can be so hurt but still can give the brightest smiles